Hiphop-tähti Jay-Z julkaisi eilen paluulevynsä Kingdom Come. Levy vuoti kuitenkin jo viime viikolla MySpace -verkkopalvelun sivuille, ja nyt tähden levy-yhtiö Universal Music on haastanut MySpacen omistajayhtiö News Corporationin oikeuteen.
Shawn ”Jay-Z” Carterin uusi levy löytyi kyseiseltä verkkosivustolta kokonaisuudessaan, ja tästä syystä levy-yhtiö Def Jam, ja isäntäyhtiö Universal Music pelkää, että vuoto verottaa levyn myyntiä.
– Olen varma, että se tulee vaikuttamaan levyn myyntiin. Vaikka levy myisi miljoonia, myynti ei tule olemaan niin suurta kuin sen olisi pitänyt olla, Def Jamin johtaja Antonio ’LA’ Reid kertoi AllHipHop.com -julkaisulle.
Tosiasia kuitenkin on, että lähes jokainen maailmassa julkaistava albumi päätyy laajaan internetjakeluun viimeistään tunteja julkaisun jälkeen. MySpace on nyt joutunut syntipukiksi, jonka niskoille kaadetaan albumin mahdollisesti heikko menekki. Antonio Reidin kommenttien perusteella levy-yhtiö epäilee albumin menestymismahdollisuuksia.