Kuluttajille on ollut aina tarjolla tuotteita, jotka ovat olleet aikansa luksusta ja samalla osoittaneet luonnollisesti haltijansa varallisuutta naapureille ja muille ihmisille. Ajan kuluessa luksustuotteista tulee yleisiä, jolloin täytyy keksiä uutta luksusta tilalle.
Nyt brittitutkimus on osoittanut, mitkä tuotteet ovat juuri nyt parhaita hankintoja osoittamaan haltijansa varallisuutta ja aiheuttamaan kateutta naapurustossa. Miesten ja naisten listoilla oli jonkin verran eroja, mutta molempien kärkipäässä oli sama tuote: ulkoporeallas. Kahvinkeittimiä tekevä De’Longhi teetti kyselynsä Britanniassa, mutta sama trendi oli havaittavissa myös Tampereella äskettäin päättyneillä asuntomessuilla.
Naisten listalla statussymbolien ykkönen oli iso vaatehuone, jonka nosti ykköseksi 45 prosenttia vastanneista. Toiseksi sijoittui jenkkityylinen jääkaappi ja kolmanneksi ulkoporeallas. Viiden joukossa olivat myös kaasuhellat sekä ääneen reagoivat valot ja verhot. Miesten listaykkönen oli äänentoisto joka huoneessa. Toiseksi sijoittui ulkoporeallas ja kolmanneksi 3D TV. Viiden joukossa olivat myös jenkkityylinen jääkaappi sekä ääneen reagoivat valot ja verhot. Molempien Top10-listalla oli myös viinikaappi.