54-vuotias poptähti Madonna kiertää parhaillaan maailmaa MDNA-kiertueellaan, ja hieman yli viikko sitten hänet nähtiin myös Helsingin olympiastadionilla. Tähti on saanut viime aikoina nimekkäiltäkin tahoilta kovaa kritiikkiä keikoistaan ja paljasteluistaan.
Nyt naisen väitetään olevan liian vanha mainostamaan alkoholijuomia nuorille. Juomajätti Diageon tuottama Smirnoff-mainos herätti äskettäin kritiikkiä, kun siinä esiintyvän poptähden syytettiin lietsovan nuorison alkoholin käyttöä. Mainonnan eettinen neuvosto on kuitenkin tullut siihen tulokseen, ettei Madonnan mainosvideo vetoa nuoriin.
Neuvoston mukaan valtaosa poptähden faneista tutustui Madonnan musiikkiin jo 1980-luvulla, ja se totesi mainoksen kiinnostavan eniten vanhempaa kuluttajakuntaa. Kohutussa mainoksessa julkisuudessa ryöpytetty laulajatar nähdään muun muassa tanssimassa lavalla.
– Meidän mielestämme mainos oli suunniteltu Madonnan vanhempaa fanijoukkoa silmälläpitäen, emmekä usko sen vetoavan nuorempaan yleisöön, kertoi neuvosto The Sunday Times -lehdelle.
Diageo-yritys kertoi valinneensa Madonnan mainoksensa kasvoiksi juuri sen takia, koska hän kiinnostaa musiikkifaneja monen vuosikymmenen varrelta. Juomajätti paljasti, että esimerkiksi vain 4,7 prosenttia 12-17-vuotiaista brittinuorista kuuntelee säännöllisesti Madonnan musiikkia, lataa hänen kappaleitaan verkosta tai seuraa poptähden tekemisiä sosiaalisessa mediassa.
Madonna viihtyy nykyisin 24-vuotiaan toyboy-rakkaansa Brahim Zaibatin käsipuolessa. Pariskunnan ikäero on ihmetyttänyt monia, sillä nuoren komistuksen äiti on Madonnaa kahdeksan vuotta nuorempi. Supertähti seurusteli taannoin niin ikään 24-vuotiaan brasiliaisen mallin Jesus Luzin kanssa.