Kerroimme viime vuonna kuinka Taylor Swiftin tähdittämä meikkimainos kiellettiin, koska mainoskuva oli liian photoshopattu eikä perustunut todellisuuteen. Nyt mainos on saanut seuraa.
National Advertising Division -järjestön mielestä Swiftin NatureLuxe Mousse -ripsivärin mainoskuvassa ripset eivät olleet aidot, vaan niitä oli pidennetty ja tuuhennettu digitaalisella kuvankäsittelyllä. Nyt myös Natalie Portmanin tuore Diorin meikkimainos on kielletty samasta syystä.
Britanniassa mainontaa valvova Advertising Standards Authority, eli ASA, on kieltänyt Diorin mainoksen harhaanjohtavana. Kohu sai alkunsa, kun Glamour-lehden brittiversio paljasti, että kuvan ripsiä oli jälkikäteen pidennetty ja tuuhennettu digitaalisesti. Kuluttajilta ei ollut tullut valituksia kampanjasta.
Kuva: Procter & Gamble