Vuosittain maailmalla joudutaan vetämään lukuisia mainoksia pois medioista, koska ne ovat osoittautuneet liian rohkeiksi. Varsin usein tällaisissa mainokissa esineellistetään vähäpukeisia naisia, mutta myös alkoholimainonnassa hyvää makua on koetelty monta kertaa.
Nyt vuorossa on trinidadjatobagolainen alkoholiyhtiö House of Angostura, jonka tuorein alkoholimainos viittaa monien mielestä epäsuorasti naisen raiskaamiseen. Rommimerkin mainoksessa nähdään mies ja nainen sekä mainosteksti ”Vältä ystävävyysaluetta, tarjoa hänelle kunnon juomaa”.
Mainos esitettiin paikallisessa sanomalehdessä jo viime vuoden lopulla, mutta vasta nyt se on päätynyt ihmeteltäväksi muun muassa sosiaaliseen mediaan. Mainoksesta valittaneen Change.org -verkkopalvelun mukaan alkoholiyhtiö lopetti valituksen myötä mainoksen käytön. Aiemmin myös Belvedere-vodkamerkki joutui samanlaiseen tilanteeseen ja lopetti mainoksensa käytön.