Mainonnassa ja markkinoinnissa kaikki kuvat käsitellään poikkeuksetta digitaalisesti, jolloin niitä parannellaan ja muokataan. Aika ajoin mainostajat jäävät kiinni suoranaiseta vääristelystä, kun esimerkiksi kosmetiikkamainosten kasvoja on muokattu liikaa.
Nyt amerikkalainen virasto on yllättäen jäänyt kiinni huijauksesta, sillä sen kampanjan mainoksessa nähtävä pikkutyttö on muokattu photoshopilla huomattavasti todellista lihavammaksi. Alkuperäisessä kuvapalvelun valokuvassa tytön kädessä nähty maitotölkki on samalla vaihdettu sokeripussiin.
Amerikkalaiset lukeutuvat maailman lihavimpiin kansoihin, sillä lapsista 15 prosenttia ja aikuisista 60 prosenttia on ylipainoisia. Kampanjan hyvänä tarkoituksena on saada lasten vanhemmat kiinnittämään enemmän huomiota lasten ruokavalioon. Tarkoitus ei kuitenkaan tällä kertaa pyhittänyt keinoja, sillä paljastuneesta kuvankäsittelystä on syntynyt pienimuotoinen kohu. Tapauksen paljasti Marilynn Mann, joka ihmetteli toimintaa Twitterissä.