Facebook on hyvä markkinointikanava yrityksille, mikäli sosiaalisen median voimaa vain osataan käyttää oikein. Nyt eräs irlantilaisen pubin omistaja on keksinyt keinon vähentää Kaliforniassa sijaitsevan anniskeluravintolansa rähinöitä – mies tarkastaa asiakkaidensa Facebook-profiilit jo ennen sisäänpääsyä.
Tony Mannor niminen yrittäjä on tyytyväinen Facebookin antamaan mahdollisuuteen valikoida ravintolansa vieraat heidän profiiliensa perusteella. Hänen mukaansa pubiin ei pääse sisälle iltayhdeksän jälkeen ilman, että asiakas tykkää ravintolasta myös Facebookissa.
Suosittu kuppila on kohdannut aiemmin epäjärjestystä tiloissaan, mutta uuden systeemin käyttöönottamisen jälkeen suuret ihmismassat ovat pysyneet rauhallisempina. CBS13-uutiskanavan mukaan asiakkaiden profiilit tarkastetaan jo ovella, ja baarilla on tätä nykyä noin 10.000 ystävää Facebookissa.